Eerste week is al voorbij - Reisverslag uit Kortrijk, België van Melissa Eilander - WaarBenJij.nu Eerste week is al voorbij - Reisverslag uit Kortrijk, België van Melissa Eilander - WaarBenJij.nu

Eerste week is al voorbij

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 September 2014 | België, Kortrijk

Gisteren zaten we alweer een week hier op kot. Ondertussen hebben we al veel stage gelopen. Ik zelf heb er al vier diensten op zitten.
Het ziekenhuis is heel wat anders dan een verzorgingshuis. Ik vind het ziekenhuis heel erg druk, maar wel heel leerzaam en leuk.
Wat eerst wel wat tegenviel was dat het lijkt dat ze er vanuit gaan dat je alles al kan en dat je weet hoe alles in het ziekenhuis in zijn werk gaat. Maar nadat ik had uitgelegd dat het derde jaar bij ons anders is dan het derde jaar bij hun, was er meer begrip. Ik moest toen de handelingen opschrijven die ik kon en dan gingen ze er meer op letten.
Qua onderdanigheid valt het mij nog wel mee. Ik heb wel gewoon kunnen aangeven dat ik afgelopen week teveel uur had en dit pasten zij ook aan. Maar ik merk wel dat sommige collega's echt willen dat je luistert naar wat zij zeggen, en niet zelf echt je eigen gang kan gaan. Dat is wel heel erg wennen. Maar ook dit verschilt wel weer per collega. Ik heb al een beoordeling gehad en deze was normaal. Ik zat op de norm en dat lijkt mij goed!
De taal is soms wel een belemmering. Vooral als de collega's onderling communiceren, zij praten dan een dialect waarvan ik niet zoveel mee kan krijgen. Het is dan wel lastig om aan te geven waar je graag bij wilt zijn omdat je niet goed kan verstaan wat er die dag de bedoeling is.
De diensttijden zijn ook best wel anders als in nederland. Een vroege dienst is van 6.30 tot 15.00, een dagdienst van 8.00 tot 16.30, een late dienst van 12.45 tot 20.45 en een nachtdienst is van 20.45 tot 6.45. De nachtdienst is dus erg lang en de diensten overlappen elkaar heel veel.
De weg naar het ziekenhuis toe is minder fraai, je fietst dan echt een berg op en bent kapot als je bovenaan bent, de terugweg is echter wel leuk.. ben je 3x zo snel thuis haha.
Het kot begint meer en meer te wennen. Het begint al als een thuis te voelen en we hebben met zijn drieen regels over bijvoorbeeld het koken. Als we apart willen zitten hebben we gewoon alle drie een eigen kamer, maar we gaan ook wel eens gezellig bij elkaar zitten.
Gisteren zijn we nog naar de braderie geweest, erg druk! Zelf vond ik het niet zo heel interessant, maar ik ben ook niet zo van dat over marktjes slenteren enzo. En 's avonds zijn we voor het eerst naar de wasserette geweest, en hebben we heel interessant drie kwartier lang naar een wasmachine zitten kijken..
Morgen ben ik een dagje alleen in het kot, dat zal wel stil zijn. Dinsdag maar weer aan de bak.

  • 12 September 2014 - 15:42

    Bettie Muis:

    veel succes daar op stage en leuk zo'n reisdagboek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 2479

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: