De eerste paar dagen in België - Reisverslag uit Kortrijk, België van Melissa Eilander - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in België - Reisverslag uit Kortrijk, België van Melissa Eilander - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in België

Blijf op de hoogte en volg Melissa

02 September 2014 | België, Kortrijk

Hallo allemaaal,

30 augustus zijn we met zijn drieën vertrokken naar Kortrijk, omstreeks half 3 waren we er alle drie en zijn we eerst in ons kot gaan kijken. Viel eerst ontzettend tegen, veel kapot, klein enz enz maar nu onze eigen spullen erin staan valt het reuze mee.
Zondag hebben we een hele luie dag gehad, eventjes gefietst naar het ziekenhuis van Marloes maar meer hebben we ook niet gedaan. Gisteren hadden we kennismaking op school, en met onze stagebegeleider van daaruit. Eerst zagen we alle drie de stage even niet meer zitten. België schijnt een hele andere mentaliteit te hebben naar stagiaires toe, stagiaires zijn onderdanig dus de opdracht over coördinatie van zorg zouden we niet kunnen doen. Vandaag weer naar school geweest en een gesprek gehad met de stagebegeleidster; we moesten ons niet te bang maken, ze zorgde dat het goed zou komen en als er opdrachten waren die we niet in het ziekenhuis konden doen, konden we dit misschien op school laten zien of zouden ze een andere manier gaan zoeken. Gelukkig!

Verder is Kortrijk zelf best wel een mooie stad, heel veel oude gebouwen en tot nu toe zijn de inwoners eigenlijk allemaal wel vriendelijk.
Ook de klas waar wij in terecht kwamen kende alleen maar aardige mensen, ze waren erg geïnteresseerd in waar we weg kwamen, hoe de handelingen daar gaan enzovoort.

Morgen hebben we onze eerste stage dag, super spannend maar we gaan er gewoon het beste van maken.

Liefs van mij!

• 03 September 2014 - 19:58

Marielle:

kan niet wachten op je ervaringen met de andere onderdanige stagiaires.... ;-)) veel plezier!!

• 03 September 2014 - 20:01

Germaine:

Ik ga jou zekers volgend meisje, heel veel succes daar. En vergeet niet.... Heb vertrouwen in je zelf!

• 03 September 2014 - 20:06

Mieke:

Hee Melis
    wat leuk dat je een blog bij gaat houden
    kunnen we toch mooi mee genieten
    veel fun in België
    Lfs mieke xx